Gratis bezorging

vanaf 50,- EUR

Voor 17:00 besteld

volgende werkdag in huis

De goedkoopste

laagste prijsgarantie

Ruilen geen probleem

14 dagen bedenktijd

Winkel in Utrecht

7 dagen in de week geopend

Retourneren en ruilen

Toch niet tevreden?

Heb je een vraag over je aankoop of is er een probleem? Op de productpagina van jouw specifieke aankoop kan je een vraag stellen over je product. Stel je ons liever rechtstreeks een vraag, dan kan dat via de contactpagina.

Ook kan het soms gebeuren dat je een aankoop terug wilt sturen. Omdat je niet tevreden bent, of je je gewoon bedacht hebt. We vinden het jammer dat het product niet helemaal voldoet aan jouw verwachtingen. Zie hieronder de stappen die je moet doorlopen om jouw product om te ruilen of terug te sturen.

1. Overeenkomst herroepen

Tijdens deze eerste stap maak je de keuze om van de koop af te zien. Het product is toch niet helemaal wat je had verwacht en daarom wil je het niet houden. Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen het product te retourneren of aangeven dat je dat wilt gaan doen. Je kan hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht. Deze termijn gaat in nadat jij of de door jou gekozen ontvanger het product hebt ontvangen. Na die melding heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen (of maak gebruik van onze ophaalservice).

2. Schriftelijk laten weten dat je het product wil retourneren

Als je een product wil retourneren laat ons vooral schriftelijk weten dat je het product wil retourneren. Dit kan per e-mail. Via onze e-mail, klantenservice@bigline.nl, kunnen we je aanvraag het snelst verwerken. Vergeet niet je ordernummer te vermelden bij een retouraanvraag. Let op dat je dit binnen 14 dagen doet nadat je het product hebt ontvangen. Als we je retouraanvraag in goede orde hebben ontvangen, zullen we je hiervan een bevestiging sturen per mail binnen drie werkdagen.

Foto's maken

Als je een product wil retourneren, ontvangen wij graag foto's van de staat waarin het product bij jou is bezorgd. Indien het product schade of mankementen heeft, zet deze dan extra goed op de foto. De gemaakte foto's dien je bij de e-mail te voegen waarin je laat weten het product te willen retourneren. Deze foto's zijn jouw bewijs dat het product al beschadigd was toen het bij jou werd bezorgd. Let op! Ook als het product geen schade heeft, vragen we je om een foto te maken

3. Vervolgstappen retourneren

Als je de retouraanvraag via e-mail hebt ingediend, zullen wij binnen drie werkdagen de retouraanvraag verwerken in ons systeem. Als de retouraanvraag is verwerkt, krijg jij van ons een e-mail met hierin de stappen om het pakket terug te sturen. In deze e-mail staat ook het zogeheten BL nummer, dit is het retournummer waarmee jouw product gekoppeld is aan jouw klantgegevens. Aan de hand van dit nummer zal de retour vervolgens worden ontvangen en de uitbetaling worden verwerkt. Om deze reden raden we je aan om de retouraanvraag vooraf bij ons in te dienen. Met het BL nummer wordt je retouraanvraag namelijk een stuk sneller verwerkt.

4. Product inpakken en terugsturen

Zorg dat het product goed is verpakt, hierdoor wordt schade tijdens het transport zoveel mogelijk voorkomen. Het product ontvangen we het liefst terug in de originele doos en het originele verpakkingsmateriaal. Indien je geen doos of verpakkingsmateriaal hebt gekregen bij de aankoop (bijvoorbeeld als je het product hebt gekocht in onze winkel in Utrecht), dan is het aan jou om een doos en/of verpakkingsmateriaal te regelen.

Vergeet niet om je retouraanvraag via e-mail vooraf bij ons in te dienen. Je kunt dit retourformulier in de doos bij het terug te sturen product doen. Het is niet verplicht om dit retourformulier te gebruiken.

 


Ophaalkosten retour

Alle producten, behalve fietsen van 28 inch, bakfietsen en driewielers, kunnen via de reguliere post worden geretourneerd. De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. Breng het pakket naar een PostNL afhaallocatie en stuur het product naar ons terug. Is het product met schade geleverd? Dan kun je na de beoordeling door onze klantenservice aan de hand van foto's, een retourlabel van PostNL via de e-mail ontvangen. Hiermee kun je het pakket kosteloos retour zenden naar ons magazijn.

We kunnen een eigen vervoerder inschakelen om fietsen van 28 inch, bakfietsen en driewielers op te halen. We kunnen de fiets iedere dag ophalen. Hiervoor kun je een ophaalafspraak maken via de klantenservice. Let op: de ophaalservice is niet kosteloos. De kosten voor de ophaalservice dienen vooraf overgemaakt te worden en graag het bewijs van betaling e-mailen naar klantenservice@bigline.nl.

Tenaamstelling: Bigline BV Rekeningnummer: NL47ABNA0588798347 Onder vermelding van: Retour + Ordernummer

 

De kosten voor de betaalde ophaalservice zijn:

  Fiets in doos (Nederland): €35,00 Fiets in doos (België) €75,00

 

Bakfietsen en driewielers halen wij altijd zelf op en zijn altijd afgemonteerd geleverd. Om die reden kan het plannen van de ophaalopdracht via onze vervoerder wat langer in beslag nemen en vallen de kosten hoger uit. Houd hier rekening mee. De kosten voor deze ophaalservice dienen wederom vooraf overgemaakt te worden naar ons en graag het bewijs van betaling e-mailen naar klantenservice@bigline.nl. De ophaalopdracht wordt altijd in overeenstemming met de klant afgesproken. Als je de bakfiets of driewieler afgemonteerd hebt besteld, hou er dan rekening mee dat montagekosten niet worden overgemaakt. Bij de retour van een afgemonteerde bakfiets of driewieler wordt dus alleen het aankoopbedrag van de fiets en dus niet de montagekosten gecrediteerd

De kosten voor deze betaalde ophaalservice zijn:

  Nederland: €75,00 België €175,00

Het is altijd mogelijk om het product te retourneren in onze winkel in Utrecht. Het adres is Ambachtsweg 2, 3542 DG Utrecht. Je aankoopbedrag wordt terugbetaald via de betaalwijze waarmee je de bestelling hebt gedaan.

 

Ophaalkosten omruiling

Wellicht wil jij je bestelde product graag omruilen, dit is zeker mogelijk. Houd er rekening mee dat we pas een nieuw product toesturen als we het om te ruilen product hebben ontvangen. Als wij het product hebben ontvangen, zullen we zo snel mogelijk een nieuw product toesturen.

De kosten voor het terugsturen zijn voor eigen rekening. Breng het pakket naar een PostNL afhaallocatie en stuur het product naar ons terug. Is het product met schade geleverd en is dat de reden voor de omruiling? Dan kun je na beoordeling door onze klantenservice een retourlabel van PostNL via de e-mail ontvangen. Hiermee kun je het pakket kosteloos terugzenden naar ons magazijn. Wederom wordt er na ontvangst zo snel mogelijk een nieuw product toegestuurd.

Het is altijd mogelijk om het product om te ruilen in onze winkel in Utrecht. Het adres is Ambachtsweg 2, 3542 DG Utrecht.

 

Schade tijdens transport

Het kan voor komen dat er schade ontstaat aan het product tijdens het transport of als jij aan het kijken bent of je het wel of niet wil houden. Als dit het geval is, houd er dan rekening mee dat de schade en hiermee de waardevermindering van het product voor jouw rekening zijn. We zijn daarom genoodzaakt niet het gehele aankoopbedrag terug te storten.

Let op! Houd er rekening mee dat producten zoals headphones niet geretourneerd kunnen worden als de verzegeling/verpakking is opengemaakt. Om hygiënische redenen zijn deze producten verzegeld. Als de verpakking van een kleiner product, zoals een accessoire, is opengemaakt, dan zal de waardevermindering van het product van jouw rekening zijn. Ook kunnen producten niet worden omgeruild vanwege beschadiging aan de doos en/of het verpakkingsmateriaal als het daadwerkelijke product in goede conditie is geleverd.

Je kan het product ook terugbrengen in onze winkel in Utrecht. Hiervan dien je ons ook schriftelijk op de hoogte te stellen. Zorg ervoor dat je de originele factuur bij je hebt.

 

5. Krijg je aankoopbedrag / een nieuw product terug

Als we het geretourneerde product binnen de termijn van 14 dagen in goede staat hebben ontvangen of als je kan aantonen dat je het product binnen die termijn hebt geretourneerd, krijg jij je aankoopbedrag of een nieuw product terug. We betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je je product hebt betaald. Hou er rekening mee dat montagekosten nooit zullen worden gecrediteerd.